vrijdag 5 juni 2009

Sometimes it takes more courage to say stop

Lieve mensen

Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan. We zijn nu weer een aantal dagen verder en met de teen is het nog niet echt beter. Sinds mijn vorig bericht ben ik nog 1 dag in Boadilla del camino gebeleven. Veel gerust en heeel veeel gepraat met mensen die arriveerden. Gisteren morgend ben ik opgestaan na een heel slecht nachtje. Kon alleen maar op mijn linkerzijde slapen met mijn voet buiten want ik kon geen laken verdragen op de teen. Min beslissing had ik de avond ervoor all halvelings genomen, maar nu was het wel duidelijk. Kon (nog steeds nieet trouwens) mijn teen niet buigen dus er was nietveel beterschap. Ik heb mijn huisarts nog een keertje opgebeld en die heeft bevestigd dat het misschien beter was om te stoppen. (Ik neem bewust het woor opgeven niet in de mond omdat dit allerminst het geval is) De laatste avond in Boadilla een lang gesprek gehad met mensen uit Nederland en die vrouw zei dat het soms meer moed vraagt om te stoppen dan om door te gaan. en eigenlijk heeft ze gelijk. Ik mag fier zijn op wat ik gedaan heb en als mijn teen geen roet in het eten had gestrooid wasik sowieso doorgegaan!!! Daarbij, zal ik ook terugkomen en afmaken wat ik begonnen ben. 't was mooi heet was goed en het smaakt naar meer. En misschien is het mijn tijd nog niet om de camino te doen. Ik heb een aantal dingen geleerd op mijn trip hier. Een ervan is dat je echt meer kan dan je zelf denkt. Maar gezondheid gaat voor. Nu ben ik in Leon. Ik wacht hier op de mensen die hier vandaag en morgen arriveren. Zodat ikvan hen ook nog afscheid kan nemen. Zondag ga ik dan naar Madrid voor twee dagen en van daaruit heb ik een vliegtuig naar huis op dinsdag. Een beetje vroeger dan verwacht, maar ik heb er mij bij neergelegd en ik weet nu dat dit de juist beslissing is. Ik heb een prachtige reis achter de rug. veel mooie dingen gezien, fantastsche natuur, intense momenten meegemaakt die ik zeker zal afmaken. mijn blog blijft dus bestaan want ik zal hier op verder schrijven. Elke reis klein groot (dus ook mijn twee dagen Madrid he mensen) maar ZEKER mijn vervolg van deze. Ik zet mijn droom voor een tijd in de kast, maar vergeten doe ik het nooit. Niet wat achter de rug is, en zeker niet wat nog moet komen. Half werk daar doen we niet aan mee he ;-)
Dikke zoen aan iedereen. Ongelofelijk bedankt voor de lieve, bemoedigende, steunende, grappige woorden. Het heeft me heel veel deugd gedaan!

PS De fotos vande teen kan ik nu niet publiceren, maar het bewijsmatriaal is er en it doesn't look fine haha

Liefs

Trientje xxxxxxxx

4 opmerkingen:

  1. Een dikke proficiat voor hetgeen je hebt bereikt, maar soms is het nodig om eens naar je lichaam te luisteren.
    Het is jammer dat je je doel niet hebt bereikt, maar er komen nog kansen! En ooit maak je deze trip af!

    Geniet nog zo veel je kan.

    Groeten,
    Steven Onsia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Katrien,
    Mag ik je feliciteren met jouw prestatie tot nu toe. M'n hoed af voor jouw volharding. M'n respect voor jouw moedige beslissing, want dit zal niet gemakkelijk geweest zijn. En spreek nooit van 'opgeven' maar eerder van een rustpauze
    in een lange tocht om een mooi doel te bereiken.
    Tot gauw,
    Luc

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey zus

    Knap van wat je bereikt heb maar nog knapper wat je beslist hebt!
    Ik ben er zeker van dat het de juiste beslissing is, maar jou kennende moest je zelf deze beslissing nemen en was het niet aan anderen je te overhalen he :-)

    Maar chapeau!!!
    En ja... die Mertens-pootjes, daar hebben we het niet mee getroffen he...

    Geniet maar van je dagen daar nog en neem maar afscheid met een welgemeend 'tot ziens'

    Je vervroegde thuiskomst betekent dan dat je waarschijnlijk op het volgende familiefeestje zal zijn... dus... (je hebt geen enkel excuus meer)... apero om 10u;-)

    Enjoy en tot gauw
    Annemie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dag Katrien,
    geloof me op mijn woord: straks ga je blij zijn dat je gestopt bent. want je hebt nu terug heerlijke vooruitzichten. je zult immers zeker terug gaan want de camino laat je nooit meer los en Jacobus heeft tijd zat en zit er ook volgende jaren nog om al die pelgrims te ontvangen. dikke proficiat met je beslissing en beste groeten

    BeantwoordenVerwijderen