vrijdag 22 mei 2009

De kaap van 100 km overschreden

Lieve schatten,

De 100 km zit ook al in de beentjes. Vandaag was weer op zich goed. Gisteravond mijn voetjes verzorgd 2 kleine blijntjes verzorgd. Plus natuurlijk mijn dikke teen. Heb er een dikke laag voltaren opgesmeerd en dan iets over gedaan. deze morgen zag hij er goed uit en ik kon zelfs mijn botinnen aandoen. Dus weer op weg. het weer was prachtig dus het plan was om 29 km te wandelen. Alles ging echt goed vandaag. De pijn in de teen viel mee. enkel aan de nagelriem dus je kan al raden he. Toen we (Alexandra en ik) in Estella aankwamen (op ongeveer 9 km van ons einddoel) waren we vol goede moed. Natuurlijk want op ongeveer 3 km was er een wijnbron en dat gaf natuurlijk goede moed he. ;-) Dus weer verder. Natuurlijks waren we dan een uur of 1 en het werd echt heel heet. Maar aan de wijnbron aangkomen wer vol frisse moed. Em lekkere beker wijn (gedeeld met ons twee) en mijn Tevas aangetrokken en nog verder voor de laatste 6. Amaai mijne frak... Vrij stijl omhoog in de hitte van de spaanse zon... Ik had het geweten. Op zich was de helling niet zozwaar, maar die hitte. Ik voelde me letterlijk verbandenwant smeren had ik net nog gedaan. maar we hebben het gehaald. In de eerste Albergue zijn we binnen gewandeld. Een franse, heel promitief, maar eigenlijk zoals het zou moeten zijn. Enkel basis en super vriendelijke mensen!! Toen ik mijn sokken uittrok..... Het verdikt van de teen. ja de nagel gaat eraf komen. zonder fout. Ga proberen sebiet hem zo kort mogelijk te knippen en dan zien of iek morgen in bottinnen kan. Anders zullen het de sandalen worden. Al geluk ben ik vandaag verhogingen voor de hielen gaan halen zodat mijn achillespees niet te veel belast wordt omdat die tevas wel een beetje lager zijn. Maar als het moet dan moet het en dan ga ik in sandalen verder he. Nu de teen doet eigenlijk buiten die nagelriem vrij weinig zeer dus als de nagel eraf komt, moet ik hem allen goed verzorgen, maar dat doe ik zowieso dus... Ik kan wel al zeggen apothekers hier doen gouden zaken :-) :-)
Sebiet kruip ik goed in beddeke. goed rusten vor morgen. Morgen niet echt een plan. We beginnen te wandelen en dan zien we wel. Wilde eerst naar Viana gaan, maar na de zware dag van vandaag is 30 km misschien iets te veel. Ik zie wel hoe het morgen loopt, ga me ook niet onnodig forceren hoor.
Oh ja ik heb Jo terug gevonden. Ze is hier nu in dezelfde refugio. haar voeten zijn nog steeds niet veel beter, maar het is een harde madam!! Toen ze aankwam, ik denk een uur later dan Alex. en ik en ze deed haar schoen uit huilde ze van de pijn. Ik heb echt met haar meegeweend. Toen de vrouw van de refugio haar voetenverzorgdeheb ik haar een glaske wijn gegeven om de pijn te dragen. Maar ik ben blij dat ze hier is want ik was een beetje ongerust.
Ale dat was het dan voor vandaag. Morgen 8als er internet is) weer een vervolg.
Dikke kus

Trien xxx

6 opmerkingen:

  1. toch nog een verslagje... we dachten al dat er vandaag geen kwam. Bravo voor de eerste kaap van honderd km... die zijn alvast achter de rug... de rest volgt wel dag na dag...
    Wat die grote teen betreft ik denk dat je die best zo goed mogelijk inwindt en dan die nagel buiten de nodige ontsmetting en zalf zijn eigen gang laat gaan.
    Ons vake vraagt of je telkens de plaatsnaam van het dorpje waar je verblijft wil vernoemen in je verslagje. Hij probeert om je te volgen op de kaart zie je.
    Enfin, morgen maar weer met goede moed er tegen aan en goed smeren hé tegen die brandende zon.
    dikke kussen en toy toy
    moeke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt super van je, de eerte 100km al achter de rug. Das zijn de zwaarste zeggen ze, dus nu vollebak genieten hé :-) Verzorg uw teentje goed en blijven voortdoen...

    Groetjes Pieter
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ela lieverd, keileuk om jouw verslagjes te lezen! Dus vollenbak genieten en die tenen (in extremis kunnen ze altijd nog afgezet worden :)))))))) just kidding!) goed verzorgen he meid!
    Proficiat met je eerste 100 km!!!! Doe zo verder!
    Dikke kussen
    Tine en Stijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi knuffel,

    Proficiat voor de kaap van de 100. Je bent er bijna en wat die nagel betreft... ik heb er nog liggen in alle maten en gewichten. Niet wanhopen dus. Doe het nog goed.
    XXL

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey sjoeke,

    Ik ben zóóóó fier op jou, echt goe bezig!!
    Zoveel met m'n tenen bezig zijn, zou al niks voor mij zijn... :-)
    Gewoon blijven genieten van dit avontuur!!

    Love you babe!!
    Dikke kus! xXx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haai Trienie,
    Dat ziet er daar allemaal dik in orde uit, hé! Buiten de gebruikelijke Trienietraantjes ;-)
    Hoort erbij zeker... Geniet er maar van!
    En stoefen met dat goed weer helpt niet, hoor! Hier is het ook 27 graden, NA!

    Zoenen,
    Lien

    BeantwoordenVerwijderen