dinsdag 26 mei 2009

En nog ne kilometer... ;-)

Hey there,

Aangekomen in Santo Domingo de la Calzada. Vandaag 21 km gewandeld en nog steeds op het juiste traject. gisteren samen met Alex gewoon een beetje salade met brood en kaas gemaakt. Heerlijk!! De pelgrimsmaaltijden zijn hier echt goed, maar echt wel heel veel dus... En met een glaasje wijn eerbij... (We zijn tenslotte in de roijastreek dus) Daarna ben ik echt vroeg in mijn bedje gekropen. eerst mijn voetjes goed verzorgd en dan maffen. Was moe, maar geraakte moeilijk in slaap. het was een grote refugio, met 90 bedden in een ruimte dus ja. om tien uur moet het stil zijn, maar daarvoor niet natuurlijk. maar ik heb echt wel goed geslapen. Deze ochtend vroeg opgestaan, wwer voor het voetje en omdat ik het ook rustig aan wilde doen vandaag. Ik wil mijn teen niet te veel overbelasten dus. maar het ging betrekkelijk goed. Alex was al vroeg vertrokken omdat ze traag ging wandelen. De eerste 6 km waren een beetje pijnlijk. ik had van de verpleegster in het ziekenhuis (Oh ja heb ik al gezegd dat we daar niets moesten betalen :-)) zoiets zacht gekregen voor onder mijn boeten te plakken maar daat was een no go. Dus na zes km ben ik hgestopt in een bar, heb een cola gedronken en heb het er allemaal afgehaald. dat deed allemaal te zeer. daarna ging alles veeeeeel beter. de eerst 10km daarna in twee uurtjes. Niet slecht als ge weet dat het 1 bergop was en twee super modderig. gene cadeau zene met de sandalen. ;-) Maar ja ik ben nu ook niet naar hier gekomen om cadeaukes te krijgen he. 1 groot cadeau als ik het haal.... de voldoening!!! :-)
Daarna even gerust en dan nog 5 km. de laatste twee zijn altijd weer de ergste. Maar we zijn er weer geraakt. santo domingo is een heel moois stadje, met in de Kathedraal kippen. gek gezicht zene. hihi. ook de Albergue is super modern prachtig uitgerust met veel en propere douches enzo. het hoeft niet altijd zo te zijn, maar af een toe een beetje luxe is wel eens leuk. het gekke is hier dat er geen vaste prijs is. Donation noemen ze dat hier, en dan mag je geven wat je wil. normaal geef ik dan altijd 5 euro omdatin andere Albergues vragen ze 6 tot acht euro, maar hier heb ik toch maar 6 gegeven. deze middag heb ik mijn kleren gewassen in een wasmachine, ook al zoiets leuk van tijd tot tijd. Dan ruiken ze echt lekker en zijn ze zeker droog he. :-) oh ja en ook mijn sandalen een beurt gegeven, want die zagen er nogal uit...voor de rest heb ik het rustig gedaan. Thee gedronken meet een paar anderen en dan een wandelingetje in de stad op het gemakske. de teen en de blijn tussen de tenen is opmerkelijk beter. Heb er deze middag enkel isobetadine opgedaan en een sok aangedaan. ( heel sexy in de sandalen hoor) en kan er al goed op lopen dus. het gaat de goede kant uit!! oef.
Morgen is het weer ietsje verder... ongeveer 25 km naar Belorado. Het is een vrij vlakke etappe, dus ga nog op mijn sandalen wandelen, misschien ga ik overmorgen proberen om de bottinnen nog eens aan te doen. We zien wel. het gaat goed op de sandalen dus... niks forceren. ben ten slotte op vakantie hier he.
Dikke zoen aan iedereen en zie jullie nog altijd graag!!!!!

Trientje xxxx

4 opmerkingen:

  1. hoi trientje
    blij te horen dat het met die teen de goeie kant uitgaat. Als er een beetje luxe is mag je er gerust van profiteren hoor, dat maakt alles wat draaglijker. Ge blijft het toch maar goed doen en ge weet op sandalen als dat beter gaat voor de voetjes is geen probleem. (dit is een raad die ik heb gehoord van ervaren stappers) dus ge ziet maar. Ben je nog steeds op schema wat de kilometers betreft? want dat kan ik niet zo goed volgen. Ons vake denkt van wel, maar dan zijn er de laatste dagen nog enkele grote tochten bij zeker? Wij blijven aan je denken en gaan in gedachten een stukje met je mee, veel groetjes ook van tante caroline.
    dikke kussen
    moeke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het doet me deugd dat je daar de weg goed vindt.
    misschien helpt dat om hem in belgie ook te vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. trienemie, je artikels hangen uit in refter van Dexia! we volgen je op de voet!
    Belangrijkste nieuws uit Neteland is dat er iemand rondloopt met een puist en het is gene man!
    Veel succes nog en zoals je zelf schrijft: niks forceren.
    Groetjes
    Alain

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Trieneke,

    Blij te lezen dat alles weer wat beter gaat. Ik heb het altijd geweten dat ge een straffe madam zijt. Het wordt weeral eens bewezen, voila. Blijven "isobetadineren", dan blijft alles droog en zolang het maar geen witte sokken zijn in uw sandalen, mag je blijven voortdoen. Laat eens weten hoeveel kilometerkes je al in de benen hebt en hoeveel nog te gaan??
    Groetekes, XXL

    BeantwoordenVerwijderen